หน้าเว็บ

เกี่ยวกับฉัน

รูปภาพของฉัน
สวัสดีค่ะ ชื่อ ครูหมิว (ชรันดา พานโฮม) ปัจจุบันดำรงตำแห่นงครูผู้ช่วยโรงเรียนวัดบางปิ้ง (บริษัทเกลือไทยสงเคราะห์)

วันเสาร์ที่ 4 เมษายน พ.ศ. 2563

สืบค้นงานวิจัยต่างประเทศ

เรื่องที่ 1
การใช้อินเทอร์เน็ตและสื่อสังคมออนไลน์เพื่อปรับปรุงชีวิตความเป็นอยู่ที่ดีและสถานการณ์ของผู้อื่นของนักเรียน เพื่อความเป็นผู้นำในยุคดิจิทัล (Miller, Cynthia L.,2018)

Miller, Cynthia L.
Journal of Family and Consumer Sciences, v110 n1 p45-48 Win 2018

Digital Leadership: Using the Internet and Social Media to Improve the Lives, Well-Being and Circumstances of Others
Miller, Cynthia L.
Journal of Family and Consumer Sciences, v110 n1 p45-48 Win 2018
Source : Eric

Most secondary students use social media to connect with friends, but what if there was a way to show them how they can use social media to make a positive difference in the lives of others? This article will (a) explain the difference between digital citizenship and digital leadership, (b) provide examples of how students are becoming digital leaders by using the Internet and social media to improve the lives, well-being, and circumstances of others, and (c) show what family and consumer sciences (FCS) educators can do to move students from digital citizenship to digital leadership using the "Say Yes to FCS" campaign.
American Association of Family and Consumer Sciences. 400 North Columbus Street Suite 202, Alexandria, VA 22314. Tel: 800-424-8080; Tel: 703-706-4600; Fax: 703-706-4663; e-mail: bookstore@aafcs.org; Web site: http://www.aafcs.org

เรื่องที่ 2

การวิจัยเรื่องการประเมินรูปแบบความเป็นผู้นำและขอบเขตที่ผู้บริหารสำนักงานกลางใช้เทคโนโลยีและเปรียบเทียบกับแนวทางปฏิบัติของอำเภอในการบูรณาการเทคโนโลยี  จุดประสงค์คือเพื่อค้นหาว่ามีความสัมพันธ์ระหว่างผู้ดูแลระบบขั้นสูงแบบดิจิทัลในระดับสำนักงานกลางที่มีแนวปฏิบัติในการเปลี่ยนแปลงดิจิทัล (Polney, Carole L.,2018)

ProQuest LLC, Ed.D. Dissertation, St. John's University (New York), School of Education and Human Services

Digital Leadership: An Examination between Leadership Styles and Technology Skills and Practices of Central Office Administrators
Polney, Carole L.
ProQuest LLC, Ed.D. Dissertation, St. John's University (New York), School of Education and Human Services

The purpose of this study was to evaluate the leadership styles and the extent to which central office administrators are using technology and compare this to the districts' practices regarding the integration of technology. The intent was to find if there was a correlation that existed between a digitally advanced administrator at the central office level with digital transformation practices in the district. Additionally, the goal was to create a profile or model of an effective digital leader from the research and data. This study is a mixed method of qualitative and quantitative research designed to address and research pertinent issues in educational technology leadership. These data were collected through an adapted and modified version of the CoSN (Consortium for School Networking) Digital Leadership Team Assessment and Empowered Superintendent Self-Assessment tools distributed to central office administrators in Nassau and Suffolk County school districts on Long Island, New York. The 82 participants of the study were superintendents, assistant superintendents and other central office administrators across Long Island. The data analysis was followed by one-to-one interviews of four superintendents chosen with high technology use based upon their responses to the assessment tool. Additionally, the researcher addressed the definition of leadership based upon literature reviews and international technology standards for administrators as set forth by ISTE (International Society of Technology in Education). The types of leadership include: transformational, innovative digital, and future ready and address how the culture of the organization is affected by these types of leaders. A strong and significant correlation .86 was found between leadership and district practices from this study. Implications such as changing interview and hiring, practices for administrators to include more than just interview questions is relevant and needs to be addressed for the technology advancement in public education. A recommendation for future research is to conduct a comparative study of central office administrators with building level administrators to see if there is a difference in practice and usage. Another recommendation is to do a case study of a highly effective digitally advanced and recognized district and discover what leads to their success. [The dissertation citations contained here are published with the permission of ProQuest LLC. Further reproduction is prohibited without permission. Copies of dissertations may be obtained by Telephone (800) 1-800-521-0600. Web page: http://www.proquest.com/en-US/products/dissertations/individuals.shtml.]

ProQuest LLC. 789 East Eisenhower Parkway, P.O. Box 1346, Ann Arbor, MI 48106. Tel: 800-521-0600; Web site: http://www.proquest.com/en-US/products/dissertations/individuals.shtml


เรื่องที่ 3

วิธีการจัดการผลการเรียนและภาระงานอย่างมีประสิทธิภาพ  มันแสดงให้เห็นถึงความต้องการในมหาวิทยาลัยที่มีขนาดใหญ่และทันสมัยเพื่อพิจารณาลักษณะของงานวิชาการและวิธีการที่เหมาะสมที่สุดในการพัฒนาการจัดสรรภาระงานและกระบวนการจัดการประสิทธิภาพ  บทความนี้เสริมบทความก่อนหน้านี้สองฉบับตรงเวลาที่เกี่ยวข้องกับองค์ประกอบการสอนและการวิจัยของงานวิชาการโดยการสำรวจปริมาณงานบริการ / การบริหาร  เก็บรวบรวมข้อมูลจากนักวิชาการ 665 คนที่มีประสบการณ์ด้านการบริหารเมื่อไม่นานมานี้ผ่านการสำรวจทั่วประเทศในปี 2559 และ 2561 (Kenny, John; Fluck, Andrew , 2019)

Kenny, John; Fluck, Andrew
Australian Universities' Review, v61 n2 p21-30 2019

Academic Administration and Service Workloads in  Australian Universities

Kenny, John; Fluck, Andrew
Australian Universities' Review, v61 n2 p21-30 2019

This paper addresses the important and linked questions of how to manage academic performance and workload effectively. It highlights the need in a modern, corporatised university to consider the nature of academic work and optimal ways to develop workload allocation and performance management processes. This paper complements two previous papers on time associated with teaching and research components of academic work by exploring service/administration workloads. Data were collected from 665 academics with recent administration experience through a nation-wide survey in 2016 and 2018. The data were analysed to understand the median annual work hours for a range of internal and external service activities, and for a range of formal administrative roles. The analysis showed a further categorisation of academic service into operational and strategic activities. Together, the three papers underpin holistic academic workload model development using empirical annual hour allocations from a large and representative national sample of academics. This article provides an essential basis for any future consideration of performance assessment based on output measures such as research expectations, impact or quality.

National Tertiary Education Union. PO Box 1323, South Melbourne 3205, Australia. Tel: +61-3-92541910; Fax: +61-3-92541915; e-mail: editor@aur.org.au; Web site: http://www.aur.org.au


ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

วีดิโอจาก YouTube channel ของชรันดา

วีดิโอจาก YouTube channel ของชรันดา